Friday, December 31, 2010

MASA LALU!!!

Setiap org,setiap insan,setiap manusia yg ada d muka bumi ney pasty mmpunyai msa lalu trsendri kn..xkira la msa lalu 2 bek ke buruk..tp ada dua keadaan yg berbeza..setengah manusia xingin lg melihat msa lalunya..dr msa lalunya dya bangun jd manusia yg redho dgn kehidupan dan tnpa menoleh ke belakang lg..manusia tersebut terus pandang ke hadapan dan melupakan msa lalunya tersebut..manusia tersebut bangun dr kesilapan yg lalu yg d lakukannya itu..ttpi manusia yg dlm kedaan 1 lg..dya bangun dan ingin perbaiki msa lalunya..dya ttap nk msa lalunya berulang lg..cuma dya nk perbaiki apa yg trjd..sbb bg dya..dya xblh hdup dgn kehidupan akn dtg tanpa msa lalunya yg dlu dlm hidup dya kn..tp bg aku..klw aku pilih utk terus maju ke hadapan dan tanpa menoleh msa lalu aku xbley jga..sbb hati aku wlaubgaimna pn msih ingt msa lalu lg..tp klw aku nk kembali dgn msa lalu dan perbaiki sgla msa lalu aku dgn nya..itu 1 yg mustahil..herm..pening la klw fikir msa lalu ney..ada kala brguna..ada kala x..nk bt cm ne la..hermmmm....mgkn lma-kelamaan aku ikhlas kot smua ney..smua kn tuhan yg tentukan..so aku terima apa adanya..

No comments:

Post a Comment